SENARAI RAKAN NIAGA [SABAH] [SARAWAK] [MELAKA] [KELANTAN] [JOHOR] [SELANGOR] [TERENGGANU] [W.P.PUTRAJAYA] [KEDAH] Pasang iklan anda disini SELAMAT DATANG KEDALAM PELUANG KEJAYAAN MELALUI 3K IAITU KESIHATAN, KEWANGAN & KEBAHAGIAAN. BARU BERMULA AWAL TAHUN 2012. KITA ADALAH PERINTIS REDLIFE DIMALAYSIA. TAHUN INI REDLIFE AKAN MENEMBUSI PASARAN THAILAND, SINGAPORE DAN INDONESIA.
KEPAKARAN SYARIKAT MEMBANTU Wanita bebas Kanser Rahim PEMBUNUH dan lelaki bebas dari Lemah Tenaga Batin.

Kata-kata motivasi Robert T.Kiyosaki

KATA-KATA ROBERT T.KIYOSAKI
FAHAMI ESBI
E (Employee), anda sebagai pekerja, bekerja dengan orang lain, mendapat gaji atau upah yang ditetapkan. Selesa kerana tidak banyak risiko. Bekerja didalam sistem.


 ESBI ialah keadaan tentang kerja dan kerjaya yang membolehkan anda menilai diri dimana anda sekarang dan apakah hala tuju sebenar anda di dalam kehidupan didalam usaha menjadi kaya. Adakah anda mahu kekal di dalam keadaan anda sekarang?
 E (Employee), anda sebagai pekerja, bekerja dengan orang lain, mendapat gaji atau upah yang ditetapkan. Selesa kerana tidak banyak risiko. Bekerja didalam sistem.
S (Small-business person, self-employed atau specialist), anda yang bekerja sendiri. Anda sendiri adalah system.
B (Big-business owners), anda sebagai pemilik perniagaan atau mengendalikan perniagaan yang besar, anda sebagai pengurus, CEO atau president, memiliki ramai pekerja bawahan bekerja untuk anda. Anda yang mencipta sistem dan mempastikan sistem itu berjalan.
I (Investor), anda sebagai pelabur, mengunakan wang untuk menghasilkan wang. Wang bekerja untuk anda. Anda melabur didalam sistem. Investor berada di kuadron paling tinggi dengan tahap kemampuan dalam jumlah yang besar.
 Bagaimanapun saya menyedari semua orang boleh melabur mengikut kemampuan masing-masing asal saja wang yang diguna walaupun sebagai simpanan asal saja boleh memberi pulangan. Sebagai contoh, bermain Pelaburan cara moden mengikut peraturan yang dibenarkan undang-undang oleh sebuah syarikat di Malaysia saya percaya mampu membawa anda dari keadaan E, S atau B ke keadaan I atau walaupun masih berada di keadaan E, S atau keadaan B tetapi dalam masa yang sama dapat menikmati apa yang dinikmati oleh mereka yang berada di keadaan I.

Dalam kehidupan ini” kata Robert T. Kiyosaki, “yang penting bukan berapa banyak wang yang anda peroleh tetapi berapa banyak yang anda simpan.” Simpan disini bukan bermaksud simpan didalam bantal atau di bank semata atau bukan bermaksud tidak berbelanja (apa gunanya ada wang kalau tidak berbelanja) tetapi yang perlu diberi perhatian ialah tabiat berbelanja ia sendiri yang mempengaruhi tabiat menyimpan.

Wang umpama biji benih, untuk tumbuh dan membesar ia perlu disimpan di tempat yang betul, sekiranya tidak ia kekal sebagai biji benih selamanya atau sehingga kesatu tempoh ia menjadi tidak berguna lagi.


Untuk memahami pengertian menyimpan kita perlu dapat memahami konsep-konsep tentang Pendapatan, Perbelanjaan, Aset dan Liabiliti mengikut Robert T. Kiyosaki yang berbeza sedikit dengan takrif yang diberi oleh kebanyakan akauntan dan ahli kewangan professional.


Penerangan beliau penuh dengan gambar rajah. Untuk pembaca yang ingin lebih memahami bolehlah merujuk di dalam buku beliau ‘Rich Dad Poor Dad’.


Pengertian menyimpan juga termasuk bagaimana anda berbelanja. Kata Robert T. Kiyosaki, “Dengan seringgit yang ada di tangan kita sedang memegang kuasa memilih masa depan untuk menjadi kaya, miskin atau golongan pertengahan. Tabiat berbelanja mengambarkan siapa kita. Orang miskin ialah mereka yang memiliki cara berbelanja yang buruk.” Tambah beliau lagi, “Orang kaya membeli aset, orang miskin hanya tahu berbelanja. Golongan kelas pertengahan membeli liabiliti yang disangka aset.”

MENGAPA BISNES JARINGAN YANG MAMPU BUATKAN KITA BERJAYA UNTUK MENJADI JUTAWAN?

 Robert T.Kiyosaki dapat menyimpulkan, minimal 3 point, mengapa perlu masuk ke dalam bisnis jaringan.
01.  Bisnis jaringan adalah caranya untuk membantu orang lain. Ini adalah alasan utama mengapa ia terjun ke dalam bisnis jaringan.
02.  Bisnis jaringan dapat memperkaya dirinya lebih cepat lagi. Mengapa? Karena dengan bisnis jaringan, ia memperoleh lebih banyak investor untuk membangun usahanya. Setiap orang yang masuk ke dalam bisnis jaringannya adalah investornya. Ketika ia memperkaya investornya, maka penghasilannya sendiri pun akan bertambah.
03.  Bisnis jaringan adalah pendidikan kewangan terbaik yang pernah ada di dunia. Di dalam bisnis jaringan, Bill bisa aktif di dalam belajar dan mengajar. Simplenya, jika Anda suka belajar dan suka juga mengajar, maka bisnis jaringan adalah sekolah terbaik untuk belajar bisnis kehidupan yang paling nyata.

Ketika berbicara tentang bisnes jaringan, maka ada beberapa hal yang harus kita perhatikan:
1. Bukan Masalah Wang
 Seringkali ketika menemukan orang yang memaparkan rancangan kompensasi bisnis mereka sebagai bisnis kompensasi yang terbaik. Hal ini sama sekali tidaklah salah. Sebab memang banyak orang yang benar-benar menjadi kaya dan sukses melalui bisnis jaringan. Anda dapat membaca testimoni supir bajaj jadi pengusaha sukses, tukang ojek bawa BMW, janda miskin berubah jadi milyuner, dan berbagai kisah lainnya di surat kabar atau majalah.
Jadi, saya sama sekali tidak meragukan potensi keuntungan yang maksimal dari bisnis jaringan yang ada. Namun ada hal yang lebih penting yang dapat kita pelajari dari konsep bisnis jaringan. Atau dengan kata lain, jangan hanya melihat bisnis pemasaran jaringan atau networking hanya dari uangnya saja.
2. Bukan Masalah Produk
Selain masalah wang yang sering didengungkan, masalah kedua yang paling sering disorot adalah masalah produknya. Setiap bisnis jaringan pasti memaparkan bahwa produknya adalah produk terbaik. Namun, adakalanya hal ini membuat banyak orang kebingungan. Ada banyak produk baru yang terus bermunculan setiap bulannya. Aneka macam produk seperti produk kesehatan, perhiasan, jasa keuangan, mainan pendidikan, paket wisata, dan lain sebagainya.
Jika mau dilist, maka selalu akan ada daftar produk baru yang akan muncul dipermukaan. Saya sendiri, secara pribadi juga menggunakan beberapa produk dari bisnis jaringan. Anda bisa melihat web saya yang secara khusus membahas produk yang saya gunakan di tempat ini. Klikdi sini untuk melihat!
Tetapi, sekali lagi saya tekankan (sesuai dengan apa yang Kiyosaki tuliskan di dalam bukunya) kompensasi bisnis jaringan dan kualitas produk janganlah menjadi alasan utama kita untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bisnis jaringan.
3. Tetapi Rancangan Pendidikannya.
Mengapa rancangan pendidikan di dalam bisnes jaringan itu penting? Karena rancangan pendidikan yang baik akan mengubah kehidupan kita dari ulat menjadi kupu-kupu.
Setiap perusahaan bisnes jaringan mengatakan bahwa mereka memiliki rancangan pendidikan yang baik. Namun jika ditelusuri, kita hanya akan menemukan bahwa mereka hanya menawarkan buku-buku rekomendasi dan melatih anda untuk merekrut orang lain. Tidak lebih dari itu.
Namun ada juga perusahaan yang benar-benar memperhatikan rancangan pendidikan dengan baik. Mereka tidak hanya merekomendasikan buku orang lain, tetapi mereka menulis buku-buku yang layak untuk kita baca. Mereka tidak hanya berbicara masalah produk dan keuntungan, tetapi mereka memaparkan konsep kehidupan yang baik. Memberikan satu penawaran hidup yang lebih baik, sama seperti seekor ulat yang berubah menjadi kupu-kupu.
Apakah anda menemukan ini didalam bisnes jaringan anda?
Saya menemukannya di dalam bisnes jaringan yang saya ikuti. Hal inilah yang membuat saya banyak belajar dan membaca, dan akhirnya saya tuangkan lewat blog ini.
 Silahkan kunjungi Blog Promosi Group saya di : redsuccess82.blogspot.com


RENUNGAN
  "Kebanyakan orang tidak bisa menyadari bahwa yang penting dalam hidup ini bukanlah berapa banyak wang yang bisa Anda hasilkan, tetapi berapa banyak wang yang bisa Anda simpan"

  "If you work for money, you give the power to your employer. If money work for you,
you keep and control the power – Jika kamu bekerja untuk wang, maka kamu telah memberikan kekuasaan kepada pekerja/staf kamu. Tapi jika wang bekerja untuk kamu, maka kamu lah yang memegang dan mengontrol kekuasaan"

" Orang rata-rata melihat dari seberapa besar pendapatannya, lalu menekan pengeluarannya; sedangkan ORANG SUKSES melihat dari sisi pengeluarannya, lalu meningkatkan pendapatannya"

" Wang selalu mengalir kepada pemimpin
kalau anda ingin lebih banyak Wang,
cukup menjadi lebih dari seorang pemimpin "
– Robert T Kiyosaki –


Best regards,
Leader Redsuccessgroup
Networking

Redlife Sdn.Bhd
-  " Jutawan bukan kemestian tetapi itu adalah pilihan "
Tel: 0135404900

fax:
your@email.com
http://redsuccess82.blogspot.com
Cara untuk Mendaftar: Klik ini
Testimoni Produk : Produk Redlife Berkualiti




 
“Dalam kehidupan ini” kata Robert T. Kiyosaki, “yang penting bukan berapa banyak wang yang anda peroleh tetapi berapa banyak yang anda simpan.” Simpan disini bukan bermaksud simpan didalam bantal atau di bank semata atau bukan bermaksud tidak berbelanja (apa gunanya ada wang kalau tidak berbelanja) tetapi yang perlu diberi perhatian ialah tabiat berbelanja ia sendiri yang mempengaruhi tabiat menyimpan.

Wang umpama biji benih, untuk tumbuh dan membesar ia perlu disimpan di tempat yang betul, sekiranya tidak ia kekal sebagai biji benih selamanya atau sehingga kesatu tempoh ia menjadi tidak berguna lagi.

Untuk memahami pengertian menyimpan kita perlu dapat memahami konsep-konsep tentang Pendapatan, Perbelanjaan, Aset dan Liabiliti mengikut Robert T. Kiyosaki yang berbeza sedikit dengan takrif yang diberi oleh kebanyakan akauntan dan ahli kewangan professional.

Penerangan beliau penuh dengan gambar rajah. Untuk pembaca yang ingin lebih memahami bolehlah merujuk di dalam buku beliau ‘Rich Dad Poor Dad’.

Pengertian menyimpan juga termasuk bagaimana anda berbelanja. Kata Robert T. Kiyosaki, “Dengan seringgit yang ada di tangan kita sedang memegang kuasa memilih masa depan untuk menjadi kaya, miskin atau golongan pertengahan. Tabiat berbelanja mengambarkan siapa kita. Orang miskin ialah mereka yang memiliki cara berbelanja yang buruk.” Tambah beliau lagi, “Orang kaya membeli aset, orang miskin hanya tahu berbelanja. Golongan kelas pertengahan membeli liabiliti yang disangka aset.”












(Employee), anda sebagai pekerja, bekerja dengan orang lain, mendapat gaji atau upah yang ditetapkan. Selesa kerana tidak banyak risiko. Bekerja didalam sis

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...